Wird geladen...

Allmänna villkor - Grand Hotel Lysekil

Gäller för avtal ingångna efter den 1 januari 2021

Bokning och bekräftelse

Gästen kan göra en bokning muntligen eller skriftligen. Hotellet ska skicka en skriftlig bekräftelse till  Gästen efter gjord bokning där datum, antal personer, nätter och pris för hela vistelsen ska framgå.  Bokningen är bindande för Hotellet först när Hotellet skickat en skriftlig bekräftelse till Gästen.  Gästen ska omgående meddela Hotellet om Gästen upptäcker felaktigheter i den skriftliga  bekräftelsen. Bokningen är bindande för Gästen 48 timmar efter att Hotellet skickat en skriftlig  bekräftelse till Gästen oavsett om Gästen tagit del av den skriftliga bekräftelsen eller inte.  

Priser och reservation för prisändringar

De priser som Hotellet lämnar vid förfrågan eller bokning gäller endast vid det tillfället och för  angivna dagar samt antal hotellrum och/eller personer. Vill Gästen ändra bokningen i något avseende  är Hotellet inte bunden till det offererade priset utan har rätt att ge Gästen ett nytt pris. Kan Hotellet  och Gästen inte komma överens om nya villkor, däribland pris, gäller villkoren enligt den bokning  som Hotellet skriftligen har bekräftat. 

Hotellet förbehåller sig rätten att justera bekräftade priser som följd av ändrade kostnader vid ökade  skatter och avgifter eller andra förhållanden utanför Hotellets kontroll. 

Betalningsvillkor vid större bokningar 

Gästen ska vid större bokningar som omfattar en bokning om minst tio (10) rum för minst en (1) natt  eller ett (1) rum för minst tio (10) nätter betala ett förskott på 50 procent av bekräftat pris för hela  vistelsen vid bokning och resterande del i enlighet med utställd faktura. Faktura på resterande del  skickas till Gästen 90 dagar innan vistelsens första dag eller omgående om det återstår kortare tid än 90 dagar till ankomstdagen. Fakturabeloppet på resterande del förfaller till betalning inom 30 dagar  från fakturadatum om inte annat förfallodatum anges i fakturan. Betalas inte förskottsbeloppet eller  utställd faktura i rätt tid är bokningen inte bindande för Hotellet. 

Avbokning 

Avbokning av bekräftad bokning ska ske skriftligen via e-post till info@grandhotellysekil.se. Hotellet  har rätt att tillgodogöra sig ersättning för avbokning genom inbetalt förskott.

In- och utcheckningstider

Bokade hotellrum garanteras att vara klara för incheckning från kl. 15.00 på ankomstdagen.  Utcheckning ska ske senast klockan 11.00 på avresedagen. 

Ansvar för skada

Gästen ansvarar för skador som uppstår som följd av oaktsamhet eller oförsvarligt uppträdande av  Gästen eller dennes besökare. Hotellet är rökfritt. Vid överträdelse kommer Hotellet att kräva  ersättning för saneringskostnader.  

Force Majeure

Strejk, lockout, eldsvåda, explosion, bombhot, krig eller liknande krigstillstånd, väsentliga  inskränkningar i leveranser eller andra omständigheter utanför Hotellets kontroll, ger Hotellet rätt att  häva ingångna avtal med Gästen utan skyldighet att utge skadestånd. 

Personuppgifter 

Hotellet behandlar Gästers personuppgifter i olika sammanhang och är ansvarigt för de  personuppgifter som samlas in. I samband med bokningar behandlar Hotellet de personuppgifter  som behövs för att kunna uppfylla avtal om bokning och köp av tjänster, exempelvis uppgifter om  Gästers identitet, kontaktinformation och betalningsinformation. Vid allmänna kontakter behandlar  Hotellet kontaktuppgifter för att möjliggöra återkoppling och insamlade uppgifter hanteras med stöd  i Hotellets berättigade intresse av att möjliggöra god kommunikation med de som kontaktar Hotellet.  Vid vissa tillfällen sparas Gästers passnummer. Hotellet behandlar även andra uppgifter som Gäster  lämnat till Hotellet och som är relevanta för vistelsen som exempelvis information om allergier eller  speciella önskemål för en Gästs vistelse.  

Hotellet behandlar personuppgifter så länge det är nödvändigt för att uppfylla ingångna avtal med en  Gäst och så länge aktuell lagstiftning eller myndigheter ålägger Hotellet detta. Hotellet lämnar inte ut  en Gästs personuppgifter till tredje part såvida en Gäst inte samtyckt till detta, eller om gällande  lagstiftning, myndighetsregler eller domstol tillåter eller ålägger Hotellet detta.  

Hotellets Gäster eller andra registrerade har flera rättigheter enligt dataskyddslagstiftningen.  Däribland rätt till insyn och information och att begära rättning, radering eller flyttning av  personuppgifter som Hotellet behandlar. Gäster eller andra registrerade har rätt att klaga till  Datainspektionen som är tillsynsmyndighet. Vid frågor och begäran om ytterligare information om  hur Hotellet behandlar personuppgifter eller för utövande av dina rättigheter skicka ett e postmeddelande till info@grandhotellysekil.se. 

Tvister 

Alla tvister som kan uppstå mellan Gästen och Hotellet ska avgöras enligt svensk lagstiftning. Om  tvisten inte kan lösas i godo ska tvisten lösas vid svenska allmän domstol med Uddevalla tingsrätt  som första instans.